Δημήτρης Γκισάκης: Πρωταγωνιστεί στον χώρο των καλλυντικών

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στο περιοδικό Θεσσαλικές Επιλογές για το τεύχος 378 με αφιέρωμα στην Επιχειρηματικότητα, τον Αύγουστο του 2018

 

Κύριε Γκισάκη ποιο είναι το beauty concept σας και πως σας ήρθε η ιδέα για το όνομα BEAUTY FREE;

Η ιδέα για το BEAUTY FREE ξεκίνησε το 1998 κατά τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων και γίνεται πράξη το 2010 μετά από ατελείωτες ώρες επιστημονικής μελέτης καθώς από μικρός έτρεφα πολύ αγάπη για τον χώρο της ομορφιάς. Η λέξη «Beauty» είναι η πιο γενική λέξη για ένα κατάστημα καλλυντικών καθώς όλα τα προϊόντα που έχουμε στα ράφια μας έχουν να κάνουν με την ομορφιά και τον καλλωπισμό. Η επιτυχία του ονόματος όμως ήταν η λέξη «Free» η οποία σημαίνει «Ελευθερία». Οι πιο δυναμικές προωθήσεις όλων των μεγάλων εταιριών στο λιανικό εμπόριο συνοδεύονται από την λέξη «Free» η οποία σημαίνει «Δωρεάν». Όλη η ομάδα και το προσωπικό των BEAUTY FREE αποδεικνύουμε πως η ομορφιά ως αγαθό είναι δωρεάν. Δεν χρειάζεται να ξοδέψει πολλά χρήματα μια γυναίκα στα καταστήματα μας για να είναι όμορφη. Αυτές οι δυο λέξεις BEAUTY FREE, σε συνδυασμό με την πεταλούδα στον λογότυπο μας, είναι και το concept της εταιρείας μας. Εξυπηρετούμε καθημερινά περισσότερους από 2500 καταναλωτές, προσφέροντας τους τις καλύτερες δυνατές τιμές και πολλά πλούσια δώρα. Πάντα φροντίζουμε, μέσα από τα καταστήματα μας, να αναδεικνύουμε με τον οικονομικότερο τρόπο την ομορφιά που κρύβουν μέσα τους.

 

Πόσα καταστήματα BEAUTY FREE λειτουργούν σήμερα και ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι;

Σήμερα έχουμε τη χαρά να λειτουργούν τρία καταστήματα BEAUTY FREE, ένα στη Λάρισα, ένα στον Βόλο και άλλο ένα στην Κατερίνη. Το κατάστημα της Λάρισας ξεκίνησε την λειτουργία του το 2010, ενώ του Βόλου το 2017 ως το πιλοτικό-πρότυπο franchise κατάστημα μας. Το κατάστημα της Κατερίνης ξεκίνησε πριν λίγους μήνες ως το πρώτο BEAUTY FREE franchise shop. Από τη στιγμή που ανακοινώσαμε την πρόθεση μας να επεκταθούμε και στην υπόλοιπη Ελλάδα, μετά από 40 χρόνια παρουσίας μας στον χώρο των καλλυντικών, οι προτάσεις που δεχόμαστε από υποψήφιους επενδυτές είναι εκατοντάδες. Άλλωστε γνωρίζουμε άριστα τον χώρο των καλλυντικών και είμαστε πλέον σε θέση να υποστηρίξουμε οποιοδήποτε κατάστημα BEAUTY FREE προκύψει στο μέλλον, σε κάθε σημείο της Ελλάδας. Ευελπιστούμε πως σύντομα θα βρεθούν τα κατάλληλα σημεία προκειμένου κάθε μεγάλη πόλη της χώρας μας να έχει το δικό της BEAUTY FREE.

Πώς διαφοροποιήστε έναντι του ανταγωνισμού και τι σας έφερε στην πρώτη θέση στα βραβεία franchise 2018;

Σεβόμαστε την αγορά για να μας σεβαστεί και αυτή. Πρωτίστως τους χιλιάδες καταναλωτές μας και δευτερευόντως τους προμηθευτές και συναδέλφους μας στον χώρο των καλλυντικών, με τους οποίους συνυπάρχουμε και διατηρούμε άριστες σχέσεις εδώ και μισό σχεδόν αιώνα που υπάρχει ο Όμιλος GBG. Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης μας έδωσε την πρωτιά στα Franchise awards 2018 ως “Best Start up Franchise” επιχείρηση. Συναγωνιστήκαμε τα μεγαλύτερα ονόματα του Franchise στην Ελλάδα και με την ψήφο του κοινού κατακτήσαμε το πρώτο βραβείο για τα BEAUTY FREE. Η μοναδικότητα μας είναι αυτή που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Το στήσιμο των προϊόντων στα ράφια δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο κατάστημα καλλυντικών καθώς η ελευθερία (Free) είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Επίσης το προσωπικό των καταστημάτων μας, όντας άρτια εκπαιδευμένο, είναι σε θέση να προτείνει ελεύθερα ό,τι κρίνει σωστό, ανάμεσα από χιλιάδες επώνυμα προϊόντα, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Η σημαντικότερη όμως διαφοροποίηση είναι η ψυχολογία των καταναλωτών οι οποίοι κινούνται στον χώρο ελεύθεροι δοκιμάζοντας και αγγίζοντας τα προϊόντα μας, καθώς η «open» φιλοσοφία στησίματος και η καθετοποίηση των προϊόντων που προσφέρουμε τους το επιτρέπουν.

 

Αν και νέος επιχειρηματίας έχετε καταφέρει τα BEAUTY FREE να συζητούνται σε ολόκληρη την Ελλάδα. Υπάρχει κάποιο μυστικό για αυτή την επιτυχία;

Το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στην ομάδα BEAUTY FREE η οποία αποτελείται από νέους με όρεξη για δουλειά και πάθος για αυτό που κάνουν. Από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, για να μπορέσω να συντονίσω αυτή την ομάδα των 70+ εργαζομένων βρίσκομαι δίπλα τους προσφέροντας τους τόσο τη γνώση και την εμπειρία, όσο και την προσωπική εργασία μου που είναι και η πιο σημαντική. Κάθε επιχειρηματίας πρέπει όχι μόνο να έχει περάσει από όλα τα στάδια της δουλειάς αλλά να είναι και μέρος της ομάδας του, στηρίζοντας τους όχι μόνο οικονομικά αλλά κυρίως έμπρακτα. Δεν αρκεί μόνο να έχεις την επιχειρηματική ιδέα αλλά να είσαι σε θέση να μπορείς να την υλοποιήσεις και εσύ ο ίδιος. Η άμεση επαφή όλων μας με τους καταναλωτές είναι και το κλειδί της επιτυχίας, καθώς συζητώντας μαζί τους είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε τις επιθυμίες τους και να τους προσφέρουμε ό,τι καλύτερο, ποιοτικά και ποσοτικά. Αυτοί με τη σειρά τους, μας διαφημίζουν από «στόμα σε στόμα» σε όλη την Ελλάδα αποτελώντας τους καλύτερους πρεσβευτές της επιχειρηματικής μας πρότασης franchise.

Έχει επηρεαστεί καθόλου ο κλάδος των καλλυντικών τα χρόνια της κρίσης στην Ελλάδα; Πως θα κινηθεί τα επόμενα χρόνια;

Όπως όλα τα επαγγέλματα, έτσι και ο χώρος των καλλυντικών επηρεάστηκε από την οικονομική ύφεση της χώρας και κυρίως την μείωση των μισθών και συντάξεων. Η πτώση όμως που παρατηρείται στον κλάδο μας δεν είναι ποσοτική πτώση αλλά καθαρά οικονομική. Δηλαδή εξακολουθούμε να πουλάμε τα ίδια τεμάχια και να εξυπηρετούμε τον ίδιο και περισσότερο κόσμο, απλά ο τζίρος δεν είναι ο ίδιος. Μια γυναίκα παλαιότερα θα ξόδευε για τα καλλυντικά της ≈100€ μηνιαίως, τώρα ξοδεύει ≈70€. Στα BEAUTY FREE όμως καταφέρνουμε να ικανοποιούμε όλες τις ανάγκες για τον καλλωπισμό της, χωρίς να της λείπει τίποτα. Επιπρόσθετα άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων όπως φαρμακεία, σούπερ μάρκετ κ.ά. βλέποντας με τη σειρά τους τον τζίρο τους να πέφτει εντάξανε στα ράφια τους περισσότερα καλλυντικά προϊόντα. Επηρέασαν εν μέρει με αυτό τον τρόπο τις πωλήσεις των καταστημάτων καλλυντικών, όμως αλλιώς είναι να βλέπεις μπάλα στην τηλεόραση από τον καναπέ και αλλιώς να είσαι στη κερκίδα στο γήπεδο. Ο φυσικός χώρος των προϊόντων ομορφιάς ήταν, είναι και θα παραμείνει τα αμιγώς καταστήματα καλλυντικών. Εμείς στα BEAUTY FREE εξελίσσουμε τον χώρο της ομορφιάς επενδύοντας συνεχώς στη γυναίκα. Είμαι αισιόδοξος πως ο κλάδος των καλλυντικών θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στην ανάπτυξη της οικονομίας στην Ελλάδα και πως τα BEAUTY FREE θα συμβάλουν καθοριστικά σε αυτή την πρόοδο.

 

Γιατί κάποιος να επενδύσει σε ένα κατάστημα  franchise BEAUTY FREE και πόσα χρήματα θα χρειαστεί αρχικά να έχει;

Τα καλλυντικά πλέον αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης. Επενδύοντας κάποιος στην επιχειρηματική ιδέα BEAUTY FREE, επενδύει ταυτόχρονα και στη γυναίκα. Όσες μελέτες διαβάσετε θα διαπιστώσετε πως η γυναίκα κινεί την αγορά. Πιο συγκεκριμένα, η νέα γυναίκα είναι αυτή που καθημερινά καταναλώνει, καθώς θέλει πάντα να προσέχει την εμφάνιση της ανακαλύπτοντας νέα προϊόντα ομορφιάς. Ένα από τα πιο ευχάριστα hobby τους είναι να βγαίνουν με τις φίλες στην αγορά, κοιτάζοντας τις βιτρίνες και ψάχνοντας για τις καλύτερες προσφορές. Το αρχικό ποσό που θα χρειαστεί ένας επενδυτής για να ξεκινήσει ένα BEAUTY FREE franchise κυμαίνεται στις 100.000€ ανάλογα με το σημείο, ποσό το οποίο είναι πολύ μικρό σε σχέση με τον ετήσιο τζίρο που θα πετύχει και το ποσοστό κερδοφορίας που εγγυούμαστε καθώς και την γρήγορη απόσβεση που του προσφέρουμε. Το σημαντικότερο όμως για εμάς δεν είναι τα χρήματα που θα έχει ένας υποψήφιος επενδυτής. Το βασικότερο θεμέλιο είναι η σχέση εμπιστοσύνης που θα χτίσουμε μαζί, στηρίζοντας τον όχι μόνο στο αρχικό στάδιο αλλά και μελλοντικά, παρέχοντας του όλα τα εφόδια κάθ’ ολη τη διάρκεια της συνεργασίας μας.