BEAUTY FREE & BEAUTY SALON: ξεχωρίζουν στο franchise καλλυντικών

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στο περιοδικό Franchise Success, τεύχος 60, το Μάρτιο του 2016

Αν και μόλις 35 χρονών, γνωρίζει τα καλλυντικά καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον στην ηλικία του… O λόγος για τον κ. Δημήτρη Γκισάκη, ιδιοκτήτη σήμερα της εταιρείας BEAUTY FREE στη Λάρισα. Με μητέρα την κα Σούλα Γκισάκη, ιδιοκτήτρια των καταστημάτων SOULA, της μεγαλύτερης επιχείρησης καλλυντικών (εκτός αλυσίδας) στην περιφέρεια , ο Δημήτρης κυριολεκτικά γεννήθηκε και μεγάλωσε στο χώρο της ομορφιάς. «Τα καλλυντικά είναι το πάθος μου, είναι ό,τι ονειρευόμουν να κάνω από μικρό παιδί», σχολιάζει ο ίδιος. Σήμερα πολιτικός επιστήμονας και οικονομολόγος στο επάγγελμα, απόφοιτος και της Νομικής Σχολής, είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας και μας μιλά για τα 2 νέα καινοτόμα concepts που φέρνει στην αγορά της προσωπικής φροντίδας. Το BEAUTY FREE και το ΒEAUTY SALON εισέρχονται στο χώρο του franchise καλλυντικών και φιλοδοξούν να κυριαρχήσουν σε κάθε τοπική αγορά ανά την Ελλάδα.

 

Κε Γκισάκη, μεγαλώσατε μέσα στον κλάδο των καλλυντικών και της ομορφιάς. Μητέρα σας, η κα Σούλα Γκισάκη, ιδιοκτήτρια των καταστημάτων SOULA, της μεγαλύτερης επαρχιακής επιχείρησης καλλυντικών (εκτός αλυσίδας) στην Ελλάδα. Η ενασχόλησή σας με τον χώρο, θα λέγαμε ήταν κάτι το αναμενόμενο για εσάς;

Αρχικά θέλω να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία σας στο περιοδικό FRANCHISE SUCCESS καθώς μέσα από αυτή την συνέντευξη μου δίνεται τη δυνατότητα να εκφράσω, για πρώτη φορά δημόσια, τις εμπειρίες μου γύρω από την μεγαλύτερη αγάπη μου που δεν είναι άλλη πέρα από τα καλλυντικά. Τα καλλυντικά είναι το πάθος μου, είναι ότι ονειρευόμουν να κάνω από μικρό παιδί και κάθε μέρα αγαπώ την δουλεία μου όλο και περισσότερο. Αυτό το πάθος μου σε συνδυασμό με την καθημερινή συμπαράσταση του κόσμου, θέλω να πιστεύω πως είναι το κλειδί της επιτυχίας μου. Η ενασχόληση μου με το χώρο της ομορφιάς δεν ήρθε ούτε από τύχη ούτε από ανάγκη για βιοπορισμό.

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, βρίσκομαι μέσα σ΄ ένα κατάστημα καλλυντικών. Συγκεκριμένα γεννήθηκα μέσα στα καλλυντικά κυριολεκτικά και μεταφορικά, και μεγάλωσα σ΄ ένα κατάστημα, αφού η μητέρα μου την ημέρα που μ’ έφερε στην ζωή εργαζόταν στο συγκεκριμένο χώρο, αλλά και μετά από λίγες μέρες, αφού γεννήθηκα, πάλι με είχε δίπλα της στην δουλεία. Οι περισσότερες αναμνήσεις από παιδί είναι όλες γύρω από αρώματα, καθώς όταν οι συμμαθητές μου στο δημοτικό και αργότερα στο γυμνάσιο και το λύκειο περίμεναν πως και πώς να έρθει η Παρασκευή ή οι γιορτές για να παίξουν στην πλατεία ή πάνε σε κάποιο γήπεδο προκειμένου να ασχοληθούν με κάποιο από το αγαπημένο τους αθλήματα, εγώ έπαιρνα τον δρόμο για το μαγαζί των γονιών μου. Το ίδιο συνέβαινε και τους καλοκαιρινούς μήνες όταν όλα τα παιδιά πήγαιναν στα χωριά τους ή σε κάποια κοντινή παραλία εγώ πάλι τραβούσα με το ποδήλατο μου προς το κέντρο της Λάρισας για να καθίσω είτε στο ταμείο του καταστήματος των γονιών μου, είτε να ανοίξω δέματα για τα ταχτοποιήσω εμπορεύματα στα ράφια καθώς επίσης και να γεμίσω χύμα κολόνια στους πελάτες που περίμεναν στην ουρά.

 

Προσωπικό μου στοίχημα να κερδίσω τον εαυτό μου

 

Έτσι πέρασα τα παιδικά μου χρόνια και αυτό δεν ήταν για να βοηθήσω απλά και μόνο τους γονείς μου όπως έκαναν και κάνουν χιλιάδες νέα παιδιά στις μέρες μας αλλά γιατί τα καλλυντικά από τότε που ήμουν 8 χρονών έγιναν το αγαπημένο μου σπορ. Από πιτσιρικάς μέχρι και τα 18 μου όσοι με ρωτούσαν πιο είναι το hobby μου καθώς και τι θα κάνω όταν μεγαλώσω, τους απαντούσα χωρίς δεύτερη σκέψη «θα ασχοληθώ με τα καλλυντικά». Γνώριζα από πολύ μικρός όλη την ιστορία του χώρου της ομορφιάς, καθώς λόγο της περιέργειας που είχα για τα αρώματα, τις κρέμες και το μακιγιάζ δεν σταματούσα ποτέ να ρωτάω και να διαβάζω το οτιδήποτε αφορούσε τα καλλυντικά. Ήμουνα πάντοτε ο μικρότερος καλεσμένος σε κάθε νέα παρουσίαση προϊόντων που γινόταν στην Αθήνα καθώς και ο νεότερος σε οποιαδήποτε έκθεση ομορφιάς παραβρισκόταν οι γονείς μου στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια λοιπόν όταν ένα παιδί μεγαλώνει μέσα σ’ ένα τόσο όμορφο περιβάλλον όπως είναι αυτό των καλλυντικών, έχοντας πατέρα μισό αιώνα έμπορο και μητέρα σαράντα χρόνια την πρώτη και καλύτερη πωλήτρια-αισθητικό στην Θεσσαλία σίγουρα δεν μου έμενε στην πορεία και άλλη επιλογή, εκτός από τον δρόμο των καλλυντικών ο οποίος ήταν και το παιδικό του όνειρο.

Το 2010 ανοίξατε την δική σας επιχείρηση BEAUTY FREE στη Λάρισα. Πώς αποφασίσατε να προχωρήσατε ένα βήμα παρακάτω και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης;

Η απόφαση μου να ανοίξω το BEAUTY FREE δεν ήρθε από την μία μέρα στην άλλη αλλά μετά από 10 συνεχή έτη σπουδών. Παρόλο που γεννήθηκα και μεγάλωσα στο πεζοδρόμιο της αγοράς ήθελα, μετά και από την επιμονή των γονιών μου, να φύγω από την επαρχία και να σπουδάσω στην Αθήνα κάτι παρεμφερές με το επάγγελμα που ήδη από μικρός έκανα. Και αυτό δεν θα μπορούσε να ήταν κάτι διαφορετικό από την διοίκηση επιχειρήσεων, τα οικονομικά και τα νομικά. Τρεις στόχους σπουδών που έβαλα και τους πέτυχα και τους τρεις. Άλλωστε από μικρός δεν μ΄ άρεσε να χάνω. Όλα αυτά τα έτη σπουδών μου όμως, όπου και αν πήγαινα, ότι και να έκανα, το μυαλό και η ψυχή μου παρέμενε στα καλλυντικά. Παρόλο που από το πρωί μέχρι το βράδυ βρισκόμουνα σ΄ ένα Πανεπιστήμιο και παρακολουθούσα όλα μου τα μαθήματα, όπως οφείλει άλλωστε να κάνει κάθε φοιτητής, δεν σταμάτησα ούτε μια μέρα να σκέφτομαι τα καλλυντικά και συνεχώς προσπαθούσα να βρω χρόνο ώστε να ενημερώνομαι γύρω από τις εξελίξεις του χώρου της ομορφιάς . Επιπλέον συνέχιζα καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών μου να κάνω ότι και μικρός, δηλαδή με την πρώτη αργία ή στις διακοπές μου πήγαινα στην Λάρισα στην επιχείρηση των γονιών μου.

Επιστρέφοντας το 2008 στην πόλη που γεννήθηκα, και αφού ολοκλήρωσα την άσκηση μου ως δικηγόρος, ήθελα να κάνω κάτι δικό μου. Ήθελα να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα και να δημιουργήσω κάτι μοναδικό για το χώρο, καθώς δεν ήθελα να απογοητεύσω τόσο τους γονείς μου όσο και τους καθηγητές και τους φίλους μου. Καθοριστικό παράγοντα στο να δημιουργήσω το BEAUTY FREE έπαιξε η απόφαση της μητέρα μου Σούλας να μην αποσυρθεί από την εργασία της. Έτσι αφού η ίδια δεν εγκατέλειπε με τίποτα την δουλειά της και εγώ με την σειρά μου δεν ήθελα να είμαι ο νέος που θα δουλεύει στην επιχείρηση των γονιών του αποφάσισα να χαράξω την δική μου πορεία και να δημιουργήσω μια επιχείρηση όπου ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος θα ανήκε σε μένα. Μια επιχείρηση πρωτοποριακή όχι μόνο για την τοπική αγορά της πόλης μου αλλά και για τα ελληνικά δεδομένα.

Όντας πλέον οικονομολόγος στο επάγγελμα γνώριζα ότι κανένας μαθηματικός τύπος δεν λύνει το πρόβλημα της κρίσης. Για να την πολεμήσω έπρεπε να επενδύσω σε μια πρωτοπόρα ιδέα με όσο το δυνατόν χαμηλότερο ρίσκο. Δεν μπορούσε καμία κρίση να σταματήσει τα όνειρα μου και καμία κρίση δε θα άφηνα να σταθεί εμπόδιο στις φιλοδοξίες μου. Είχα μάθει να κερδίζω από τα φοιτητικά μου χρόνια πολλές μάχες και δεν θα σταματούσα τώρα λόγω κρίσης να κάνω αυτό που ήξερα πολύ καλά από μικρός. Γνώριζα ότι η κρίση θα κρατήσει πολλά χρόνια, αλλά δεν μπορούσα να περιμένω πότε θα φύγει. Ήθελα να αρχίσω να παράγω και να προσφέρω στην κοινωνία και το τόπο μου προκειμένου να μπορέσω να την αντιμετωπίσω.

 

Έχουμε πάντα ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά μας σε ό,τι μας ζητήσει ο πελάτης

 

Πίστευα και πιστεύω ότι οι καλύτερες ιδέες γεννιούνται μέσα στην κρίση και όταν ο άνθρωπος νιώθει ανασφάλεια για το μέλλον του. Έβαλα λοιπόν το μυαλό και τις γνώσεις μου, στάθηκα γερά στα πόδια μου και με την συμπαράσταση των γονιών μου, την πολύτιμη βοήθεια της αδερφής μου Ρίτσας και του γαμπρού μου Αργύρη κατέβασα τις ιδέες μου και τις κάναμε πράξη.
Άνοιξα στην καρδιά της Λάρισας, δίπλα από τις πολυεθνικές εταιρείες τις οποίες έπρεπε όχι απλά να συναγωνιστώ αλλά και να ξεπεράσω το πρώτο κατάστημα καλλυντικών BEAUTY FREE. Ο σωστός χρόνος, το σωστό μέρος και κυρίως οι σωστοί άνθρωποι που είχα δίπλα μου ήταν και το προσωπικό τρίπτυχο της επιτυχίας μου. Ποτέ μου όμως δεν φοβήθηκα όλα αυτά τα χρόνια την κρίση, γιατί άρχισα να ανεβαίνω από πολύ χαμηλά στη ζωή μου, σκαλοπάτι-σκαλοπάτι και πίστευα και πιστεύω πως ότι καταφέρνει κανείς στη ζωή το καταφέρνει μέσα από θυσίες και αγώνες. Το μόνο που έπρεπε πλέον να κάνω ήταν να προσαρμοστώ γρήγορα στα νέα δεδομένα. Άφησα τους γονείς μου στο κατάστημα τους και δημιούργησα ένα 3όροφο κατάστημα στο κέντρο της Λάρισας που δεν θύμιζε σε τίποτα κανένα άλλο κατάστημα καλλυντικών στην Ελλάδα αλλά και ούτε και στο εξωτερικό.

Και πως το καταφέρατε αυτό;

Ακολούθησα την συμβουλή του πατέρα μου που μου έλεγε ότι «μαγαζί που δεν βάζει νέο κόσμο αργά ή γρήγορα θα κλείσει». Και εννοούσε, όχι μόνο νέο κόσμο ηλικιακά, αλλά και καινούργιο πελατολόγιο. Στόχευσα στους «νέους» και κατάφερα να αφουγκραστώ την κοινωνία και τις ανάγκες της. Νέος και εγώ μόλις 30 χρονών και έχοντας αποκτήσει πολύτιμες εμπειρίες από τους καθηγητές μου, τους φίλους μου, αλλά και από τον απλό κόσμο που συναναστρεφόμουν καθημερινά στην Αθήνα έκανα πράξη μέσα από ένα κατάστημα τις επιθυμίες του, που δεν ήταν άλλες από όμορφο περιβάλλον, νέα είδη, άριστο σέρβις και φυσικά χαμηλές τιμές.

Δεν μου ήταν δύσκολο να πετύχω καθώς δεν πήγαινα στα τυφλά. Από τους γονείς μου όλα αυτά τα χρόνια γνώρισα όλους τους προμηθευτές καλλυντικών και από τις σπουδές μου στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Ελλάδας αποκόμισα σημαντικές ακαδημαϊκές εμπειρίες από άριστους καθηγητές και σπουδαίους συναδέλφους. Επίσης στα δύο χρόνια του μεταπτυχιακού μου απέκτησα άριστες γνώσεις marketing και management καθώς επίσης και μου δόθηκε η ευκαιρία στη διπλωματική μου εργασία να δουλέψω μέρος του project μου. Το μόνο που μου έλειπε πλέον ήταν μόνο το όνομα που θα έδινα στο αεροπλάνο που θα με οδηγούσε στον προορισμό μου και αυτό δεν θα μπορούσε να είναι άλλο εκτός από το όνομα: BEAUTY FREE.

BEAUTY FREE & BEAUTY SALON: ξεχωρίζουν στο franchise καλλυντικών

Τι διαθέτει το BEAUTY FREE που το καθιστά ελκυστικό σήμερα στους πελάτες;

Το έξυπνο όνομα μας με λογότυπο την πεταλούδα. Το BEAUTY FREE δεν είναι άλλο ένα τυποποιημένο κατάστημα καλλυντικών, όπως μπορεί να φανταστεί ο οποιοσδήποτε που δεν το έχει επισκεφτεί, αλλά όσο και να σας φαίνεται περίεργο, το BEAUTY FREE είναι ένας ζωντανός οργανισμός που χρόνια με τα χρόνια μεγαλώνει, εξελίσσεται, ωριμάζει, προσαρμόζεται με την αγορά και την μόδα και φυσικά επικοινωνεί με το καταναλωτικό κοινό και δένετε μαζί του. Η επιτυχία του BEAUTY FREE βασίζεται στο γεγονός ότι ξεχωρίσει με την πρώτη ματιά ότι είναι κάτι το διαφορετικό, πρωτότυπο και νεανικό που δεν μπορείς να το συγκρίνεις με τίποτα άλλο στην αγορά και αυτή η διαφορετικότητα είναι η ταυτότητα του.

Τόσο η λέξη FREE στο όνομα μας που σημαίνει ελευθερία-δωρεάν, όσο και η πεταλούδα στο λογότυπο μας υποδηλώνουν ακριβώς ποιοι είμαστε. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που επιλέξαμε την πεταλούδα ως σύμβολο του BEAUTY FREE καθώς είναι ένα από τα πιο εμβληματικά τοτέμ και σε συνδυασμό με το όνομα μας δεν περνάει απαρατήρητο. Και αυτό διότι η πεταλούδα όντας ένα ιδιαίτερα ενεργητικό πλάσμα συμβολίζει την προσωπική μεταμόρφωση, την ανανέωση και την αναγέννηση, την ζωή, το όνειρο, την ομορφιά, την αθανασία αλλά και την πνευματικότητα. Η πεταλούδα συμβολίζει επίσης την κομψότητα, την αισθητική, την λάμψη, την κίνηση, την ελευθερία, την αλλαγή, την αγάπη, την χαρά, την ευημερία, την αγνότητα και την φυσικότητα όλα όσα θέλει δηλαδή να πετύχει τόσο μια γυναίκα όσο και ένας άντρας που έρχεται στο BEAUTY FREE. Το BEAUTY FREE, εκτός από το πρωτότυπο και ιδιαίτερο εμπορικό όνομα του, είναι ξεχωριστό σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα καλλυντικών όχι μόνο ως το στήσιμο των ραφιών του, την καθετοποίηση ανά κατηγορίες και την τεράστια ποικιλία προϊόντων, αλλά πάνω απ’ όλα ξεχωρίζει για τις χαμηλές τιμές του, τις συνεχόμενες προσφορές και τα δώρα που προσφέρει στους πελάτες του καθημερινά με τους οποίους διατηρεί χρόνια τώρα μια ιδιαίτερη σχέση.

Το σημαντικότερο όμως προτέρημα του BEAUTY FREE είναι το προσωπικό και οι συνεργάτες του. Και αυτό γιατί εμείς στο BEAUTY FREE πιστεύουμε ότι το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης μας δεν αποτελεί μισθοδοτικό έξοδο, αλλά περιουσιακό στοιχείο της. Νέοι άνθρωποι όλοι τους με οράματα, απόφοιτοι σχολών αισθητικής, κομμωτικής, ονυχοπλαστικής αλλά και συναφών σχολών μάρκετινγκ και διαφήμισης, διοίκησης επιχειρήσεων και άλλων πανεπιστημίων άριστα εκπαιδευμένοι από την εταιρεία μας όχι να πουλήσουν απλά, αλλά να εξ-υπηρετήσουν τον πελάτη. Πάντοτε όμως όλοι τους με χαμόγελο και καλή διάθεση με αποτέλεσμα μπαίνοντας ο οποιοσδήποτε στο BEAUTY FREE να αισθάνεται αμέσως ότι δεν μπαίνει σε ένα κατάστημα καλλυντικών ή σούπερ μάρκετ αλλά σε ένα χώρο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με αποτέλεσμα να μην θέλει απλά να ψωνίσει και να φύγει αλλά να απολαμβάνει το χρόνο που βρίσκεται μαζί μας. Σε αυτό το κλίμα συμβάλει το γεγονός ότι όλο το προσωπικό του BEAUTY FREE είναι μια ομάδα που φοράει την ίδια φανέλα, μια ομάδα με κοινό στόχο, πάντα πρόθυμη να ενημερώσει για όλα τα προϊόντα του καταστήματος, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό μας που το προσωπικό τους έχει διαφορετικούς στόχους, είναι διαφορετικών εταιριών και συμφερόντων, δεν εξυπηρετεί σε όλο το κατάστημα αλλά μόνο στον πάγκο του, κοινός δεν έχει την ίδια φανέλα, διαφορά η οποία γίνεται αντιληπτή αμέσως από οποιοσδήποτε μπαίνει στο κατάστημα μας.

Οι μεγάλες αλυσίδες έχουν κάνει έντονη την παρουσίας τους και στην αγορά της Λάρισας. Εσείς με ποιο τρόπο διαφοροποιείστε και προσπερνάτε με επιτυχία τον ανταγωνισμό που είναι μάλιστα και αρκετά έντονος τα τελευταία χρόνια;

Το γεγονός ότι δουλεύουμε σκληρά πάνω από 12 ώρες ημερησίως και ερχόμαστε σε άμεση επαφή με όλους τους πελάτες μας είναι και η συνταγή της επιτυχίας μας. Καταφέρνουμε όλα αυτά τα χρόνια όχι απλά να επιβιώνουμε αλλά να είμαστε στη πρώτη θέση για τον λόγο ότι το εμπόριο για μας δεν είναι απλά πώληση αγαθών. Η αγορά καλλυντικών δεν είναι όπως στο σούπερ μάρκετ που πηγαίνω με το αυτοκίνητο μου, παίρνω ένα καλάθι και ψωνίζω διάφορα πράγματα τα οποία έχω ανάγκη ή τα βλέπω στην τηλεόραση και αν δεν βρω κάτι ρωτάω να μου πούνε που βρίσκονται. Για να ασχοληθεί κανείς με το εμπόριο καλλυντικών πρέπει να έχει ανεπτυγμένες τόσο τις ψυχικές αισθήσεις του (νους, διάνοια, γνώμη, φαντασία, και αίσθηση) όσο και τις σωματικές αισθήσεις του (όραση, όσφρηση, ακοή και αφή). Και αυτό διότι το εμπόριο καλλυντικών είναι συναισθήματα, καιρικές συνθήκες, ψυχολογία, αλλά πάνω απ΄ όλα είναι ικανοποίηση του πελάτη, χαμόγελο και αισιοδοξία ότι αυτό που θα του δώσεις θα του αρέσει και θα ξανάρθει σύντομα πάλι στο κατάστημα να το αγοράσει.

Προσπερνάμε τον ανταγωνισμό γιατί δεν είμαστε άλλη μια απρόσωπη εταιρεία που χαράσσει στρατηγική μέσα από ένα κτίριο. Γραφείο μας είναι το πεζοδρόμιο και το κατάστημα μας, έχοντας πάντα ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά μας σε ότι μας ζητήσει ο πελάτης, πάντοτε πρόθυμοι να τον ικανοποιήσουμε με τις πρωτοποριακές προωθητικές ενέργειες μας, ώστε ο καταναλωτής να επωφελείται από αυτές για μεγάλο χρονικό διάστημα. Άλλωστε η καλύτερη διαφήμιση μας μέχρι σήμερα είναι αυτή των καταναλωτών μας από στόμα σε στόμα.

 

Τα καλλυντικά δεν είναι απλά εμπόριο, αλλά παροχή υπηρεσιών

 

Από την πρώτη μέρα λειτουργίας του BEAUTY FREE το καταναλωτικό κοινό έδειξε την αγάπη και την προτίμηση του κατακλύζοντας το χώρο μας, όχι μόνο γιατί έβρισκε χιλιάδες επώνυμα προϊόντα σε τιμές πραγματικά χαμηλές, ούτε και γιατί άλλαξε ξαφνικά τις καταναλωτικές του συνήθειες στα προϊόντα ομορφιάς, αλλά διότι η εξυπηρέτηση μας ήταν και παραμένει άψογη. Τοποθέτησα τον νέο καταναλωτή στο επίκεντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας μου και έθεσα ως αποστολή του προσωπικού να έχει ικανοποιημένους τους πελάτες. Το ζητούμενο για εμάς δεν είναι μόνο να αποκτήσουμε καινούργιο πελατειακό κοινό, αλλά και να το διατηρήσουμε.

Προσωπικό μου στοίχημα να κερδίσω τον εαυτό μου. Αυτός είναι μέχρι σήμερα ο μοναδικός ανταγωνιστής μου. Και λέω «τον εαυτό μου» καθώς στη Λάρισα πέρα από όλα τα μεγάλα πολυκαταστήματα καλλυντικών είχα και το “SOULA” ένα όνομα Θρύλο στο χώρο της ομορφιάς, είχα να συναγωνιστώ την ίδια μου τη μητέρα, στο μαγαζί της οποίας δούλευα από 8 χρονών και άφησα σε λειτουργία για να ξεκινήσω το BEAUTY FREE. Με αυτή μου την κίνηση ερχόμουν αντιμέτωπος με την ιστορία των καλλυντικών και έπρεπε αν ήθελα να πετύχω να την σεβαστώ. Σε ότι και αν έκανα δεν ήθελα να επηρεάσω την προσωπική πελατεία της μητέρας μου που με κόπο και πολλές θυσίες δημιούργησε όλα αυτά τα 40 και πλέον χρόνια δουλειάς της, γεγονός το οποίο με οδήγησε να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό και ξεχωριστό και σίγουρα να απευθύνεται σε νέο-καινούργιο καταναλωτικό κοινό. Μετά από δυο χρόνια όταν είδα τις πωλήσεις του BEAUTY FREE να ανεβαίνουν και επειδή ήμουνα σίγουρος ότι ο ανταγωνισμός θα έρθει στην πόλη μου, δεν έκανα άλλο ένα ίδιο κατάστημα. Ακολουθώντας το επιτυχημένο μοντέλο της μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο, δημιούργησα από μόνος μου ανταγωνισμό στον εαυτό μου, αρχικά κάνοντας το 2013 ένα μεγαλύτερο κατάστημα το BEAUTY MARKETS με τελείως διαφορετική φιλοσοφία, πολλά διαφορετικά προϊόντα, και άλλο λογότυπο και στα τέλη του 2014 το BEAUTY SALON άλλον ένα πολυχώρο ομορφιάς κλείνοντας έτσι οποιαδήποτε πόρτα θα μπορούσε να υπάρχει στον ανταγωνισμό. Καθώς μαζί με το κατάστημα της μητέρας μου διέθετα συνολικά 4 σημεία πώλησης καλλυντικών στην ίδια πόλη τα οποία μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις οποιουδήποτε καταναλωτή. Αυτός ο εσωτερικός ανταγωνισμός με έκανε καλύτερο στην δουλεία μου, γνώρισα τι ακριβώς επιζητά όλος ο κόσμος από τα καλλυντικά και έμαθα να εκτιμώ και να σέβομαι περισσότερο τον ανταγωνισμό.

 

Το 2013 ήρθε και το BEAUTY SALON. Μιλήστε μας συνοπτικά για αυτό το εγχείρημα και πώς σχεδιάζετε την ανάπτυξη του concept αυτού στην ελληνική αγορά;

Το BEAUTY SALON ήρθε να ολοκληρώσει την επιτυχημένη πορεία αρχικά του  και στη συνέχεια του BEAUTY FREE και BEAUTY MARKETS. Δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο χώρο της αισθητικής προσώπου και νυχιών καθώς και στο χώρο του κομμωτηρίου. Συγκεκριμένα η ιδέα ξεκίνησε τόσο από τους επαγγελματίες του χώρου οι οποίοι ερχόταν στα καταστήματα μας για να προμηθευτούν πολύ οικονομικά τα υλικά που χρειάζονται για τη δουλεία τους, όσο και από τα νέα παιδιά τα οποία πηγαίνοντας σε μια σχολή αισθητικής ή κομμωτικής έψαχναν να βρουν επαγγελματικά προϊόντα ομορφιάς για τις σπουδές τους σε προσιτές τιμές.

Η πιο σημαντική διαφορά του BEAUTY SALON από οποιοδήποτε άλλο κατάστημα καλλυντικών είναι εκτός από τα προϊόντα, τη διακόσμηση του και το έξυπνο λογότυπο του, ότι είναι PROFESSIONAL. Απευθύνεται δηλαδή μέσα από την γκάμα των προϊόντων του κατά κύριο λόγω στον επαγγελματία αισθητικό και κομμωτή, καθώς και σε όλους τους επαγγελματίες του χώρου της ομορφιάς γνωρίζοντας πολύ καλά τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες τους. Το γεγονός ότι το BEAUTY SALON είναι PROFESSIONAL είναι πολύ σημαντικό και για τους μη επαγγελματίες του είδους, καθώς τόσο οι γυναίκες όσο και οι άντρες που δεν ασχολούνται επαγγελματικά με την ομορφιά πάντοτε θέλουν να χρησιμοποιούν επαγγελματικά προϊόντα για τον καλλωπισμό τους , προϊόντα που δύσκολα βρίσκουν στην λιανική πώληση πόσο μάλλον όταν τους δίνεται η δυνατότητα να τα προμηθεύονται σε τιμές πολύ χαμηλές από ένα κατάστημα.

Το BEAUTY SALON θέλουμε να γίνει το στέκι κάθε λάτρη της ομορφιάς είτε επαγγελματία είτε ερασιτέχνη που ασχολείται με τα επαγγελματικά καλλυντικά καθώς εκτός από την πώληση εμπορευμάτων δίνουμε μεγάλη βαρύτητα σε σεμινάρια και άλλους μεθόδους ενημέρωσης των πελατών μας. Το πλάνο των καταστημάτων λιανικής πώλησης BEAUTY SALON υπάρχει ήδη σε μακέτα και είμαστε ήδη έτοιμοι να το υλοποιήσουμε μέσα στο 2016.

Τελικά, για ποιο λόγο πιστεύετε θα πρέπει να επιλέξει την πρότασή σας κάποιος δυνητικός επενδυτής/franchise καλλυντικών; Ποια είναι τα οφέλη και ποιες οι ευκαιρίες;

Όπως στη ζωή έτσι και στις επιχειρήσεις όλα είναι θέμα timing, αρκεί να βρεθεί η σωστή ιδέα, τη σωστή στιγμή και να συνδυαστεί με τον κατάλληλο άνθρωπο. Η δική μας ιδέα franchise οπουδήποτε και αν στηθεί στην Ελλάδα πιστεύουμε ότι μπορεί να ευδοκιμήσει λόγο της μοναδικότητας της και του σεβασμού που δείχνουμε στο γυναικείο κοινό το οποίο κατά κύριο λόγο απευθύνεται. Καλώς ή κακώς «η γυναίκα είναι αυτή που κινεί την αγορά σήμερα» και εμείς μετά από μισό αιώνα που την υπηρετούμε γνωρίζουμε πολύ καλά τις ανάγκες της. Από κάθε πόλη και ειδικά από κάθε ελληνικό νησί μας, λείπει αν κοιτάξετε γύρω σας ένα BEAUTY FREE και ο ανταγωνισμός του όπου και αν υπάρχει αριθμητικά είναι ελάχιστος καθώς τα καταστήματα καλλυντικών που θα συναντήσετε είναι μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού.

Επιπλέον τα περισσότερα από τα προϊόντα του καταστήματος μας θεωρούνται είδη πρώτης ανάγκης, όλα είναι επώνυμα προϊόντα των μεγαλύτερων εργοστασίων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των καλλυντικών και με την δική μας καθοδήγηση και συνεχή ενημέρωση ο κάθε συνεργάτης μας δεν θα δυσκολευτεί καθόλου να τα διαθέσει στην αγορά καθώς σε όλους τους καταναλωτές και ειδικά στις γυναίκες είναι ήδη γνωστά και οικεία.

 

Η γνώση και η πολυετής πείρα μας, μας φέρνουν πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό

 

Πριν επιλέξει την πρόταση μας όμως ο οποιοσδήποτε δυνητικός επενδυτής, θα πρέπει να έρθει στη Λάρισα και να δει πως δουλεύουμε, να μας γνωρίσει από κοντά, να νιώσει σίγουρος για την βιωσιμότητα της επιχειρηματική μας πρότασης και να αισθανθεί από πρώτο χέρι πως συμπεριφερόμαστε στους πελάτες μας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι μεγαλύτερες αλυσίδες του εξωτερικού ανοίγουν τα καταστήματα τους στη Λάρισα καθώς το καταναλωτικό δείγμα της πόλης μας είναι αντιπροσωπευτικό για την υπόλοιπη Ελλάδα και κατάλληλο για να χαράξουν την επιχειρηματική τους στρατηγική. Η μεγαλύτερη του ευκαιρία όμως είναι ότι μαζί θα αρχίσουμε αυτή την ανάπτυξη του δικτύου BEAUTY FREE καθώς μέχρι στιγμής δεν διαθέτουμε άλλα σημεία εκτός Λάρισας οπότε σίγουρα, έχοντας την πρωτιά στην περιοχή του, θα επωφεληθεί διπλά. Το μόνο δύσκολο κομμάτι για εμένα προσωπικά αλλά και για το επιτελείο μας είναι ανάμεσα από δεκάδες αιτήσεις από κάθε περιοχή της Ελλάδας θα πρέπει να επιλέξουμε τον έναν και μοναδικό συνεργάτη και να πορευτούμε χρόνια μαζί του. Σίγουρα θα είναι η πιο δύσκολη και σημαντική απόφαση, απ’ όλες όσες έχουμε πάρει μέχρι σήμερα.

Ποιο είναι o ιδανικός συνεργάτης για σας και για κάθε franchise concept ξεχωριστά;

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι και οι δύο λύσεις είναι εξίσου επιτυχημένες και σίγουρα καινοτόμες καθώς αντίστοιχα concepts δεν υπάρχουν στην αγορά. Η συνεργασία όμως στις επιχειρήσεις είναι όπως ένας γάμος. Για να πετύχει το πρώτο πράγμα που χρειάζεται πέρα από τύχη είναι ο συνεργάτης να ερωτευτεί τη δουλεία σου. Για να κρατήσει αυτός ο «γάμος» χρειάζεται να υπάρχει σωστή χημεία με το συνεργάτη μας, η οποία προϋποθέτει πρώτα απ’ όλα εμπιστοσύνη, συνέπεια, αξιοπιστία και όρεξη για δουλειά έχοντας κοινό όραμα. Λέγοντας όμως συνεργάτης, σχήμα λόγου στην συνέντευξη μας, εννοούμε όποιος και όποια καθώς το φύλο δεν παίζει κανένα ρόλο για το κάθε concept ξεχωριστά.

Προσωπικά πιστεύω πάρα πολύ στην γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, ειδικά στο χώρο της ομορφιάς μιας και προέρχομαι από μια οικογενειακή επιχείρηση με 40 χρόνια γυναίκα στο τιμόνι της. Δεν χρειάζεται να είναι γνώστης των καλλυντικών αρκεί όμως να τα αγαπάει όσο και εμείς. Αν δεν αγαπάει την δουλεία του, όποια και αν είναι αυτή, σίγουρα θα αποτύχει και στην προκειμένη περίπτωση και εμείς μαζί του. Επίσης δεν χρειάζεται να είναι διαφορετικό πρόσωπο για κάθε concept ξεχωριστά, μπορεί να είναι και το ίδιο πρόσωπο ή ένα άλλο μέλος της οικογενείας του ή κάποιος φίλος του καθώς και τα δύο concepts μπορούν είτε να συνυπάρξουν σε ένα μεγάλο κατάστημα είτε, αν είναι μεγάλη η πόλη, ο ίδιος να έχει 2 διαφορετικές επιχειρήσεις.

 

Ο συνεργάτης μας θα νιώσει σίγουρος για τη βιωσιμότητα της επιχειρηματικής μας πρότασης όταν μας γνωρίσει από κοντά

 

Σίγουρα όμως ο ιδανικός συνεργάτης για εμάς θέλουμε να είναι νέος ηλικιακά, με όρεξη για εργασία, οραματιστής και φιλόδοξος πάντοτε πρόθυμος να θυσιάσει τον χρόνο του για την δουλειά. Ένας συνεργάτης ο οποίος θα μπει από την πρώτη μέρα στην ομάδα μας και θα αποτελεί ενεργό της μέλος για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια συνεργασίας, με απώτερο σκοπό και στόχο να μην αλλάξει φανέλα ποτέ.

 

Θέλω να αφιερώσω την πρώτη μου συνέντευξη στον πατέρα μου Γιάννη, ο οποίος ακόμη και σήμερα στέκεται δίπλα μου και με συμβουλεύει σε κάθε επιχειρηματική μου κίνηση, καθώς αυτός ήταν που με παρότρυνε να ξεκινήσω τα πρώτα μου καταστήματα και τώρα να ανοίξω τα φτερά μου στα Franchises. Ένας άνθρωπος που με δίδαξε το «Επιχειρείν του πεζοδρομίου» το οποίο δεν θα μάθαινα ποτέ μου, όσα βιβλία και να διάβαζα, όσα πανεπιστήμια και να έβγαζα, όσους δασκάλους και να είχα.
Ευχαριστώ πατέρα!